~mood : Diploma Elektronik Komunikasi - Politeknik Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah , Shah Alam

Recent Posts

Like This Blog ?

Sabtu, 25 Disember 2010

Tips Memikat Hati Suami...

Isteri mithali...


Jom kite baca beberapa tips atau petua yang berguna untuk menawan hati suami.

Senyum selalu
Tidak susah untuk diamalkan. Hanya senyum . Tapi jangan pula semasa suami sedang bercakap hal serius,anda senyum memanjang pula. Tengok-tengoklah tempat dan masa yang sesuai. Sesunguhnya, seorang suami lebih suka tengok isterinya senyum daripada menunjukkan ‘muncung’ yang panjang.

Sabar dengan karenah suami
Adakalanya suami berasa tertekan kerana masalah di tempat kerje ataupun masalah lain. Ada kemungkinan marahnya terbawa-bawa ke rumah. Sekiranya ia terjadi, anda perlu bersabar. Jangan membebel kkhuatir perang mulut pulak yang terjadi. Sebaliknya, buat sesuatu yang boleh buat suami lupakan masalahnya.

Kurangkan berleter/membebel
Biasanya, isteri berleter kalau ada sebab dan ia adalah lumrah. Tak salah membebel kalau untuk kebaikan bersama. Cuma kalau boleh, kurangkan sedikit bebelan tu kerana lelaki memang alergik dengar perempuan membebel. Sesetengah suami sampaikan tak mau balik rumah sebab tak mau dengar si isteri membebel sepanjang masa. Jadi, daripada membebel, lebih baik anda fikirkan cara lain untuk menyampaikan apa yang terbuku di hati.

Berhias di depan suami
Menghias diri bukan hanya masa nak keluar jer. Apa salahnya sekali-sekala anda berhias di depan suami. Mekap lawa-lawa, pakai baju tidur yang menggoda, atau pakai perfume yang boleh bangkitkan ghairah suami. Tapi jangan pula anda pakai baju seksi, perfume mahal, tapi tepek muka dengan bedak sejuk:-) Terkejut beruk suami nanti!

Belai dengan manja
Bukan wanita saje yang suka dibelai, lelaki pun sama. Apa salahnya semasa anda sedang duduk berehat dan santai, apa kata anda peluk suami dengan manja atau belai rambut dia…selain rasa diri suami terlalu istimewa, pasti akan timbul kasih yang amat mendalam.

Masak untuk suami
Ruangkan sedikit masa untuk menyediakan makanan untuk suami anda. Jangan asyik makan di luar sahaja. Kalau tak reti masak, belajarlah dari mak sendiri atau ibu mertua… kitakan perempuan memang perlu tahu memasak. Sedap atau tidak itu perkara kedua. Suami pasti akan terharu jika isterinya yang tak pandai masak tiba-tiba belajar masak hanya untuknya.
Manjakan diri
Lelaki suka dengan wanita yang manja. Tapi jangan keterlaluan. Sekali-sekala tu bolehlah bersikap manja, tapi jangan pada setiap masa, tengok tempat dan waktu yang sesuai.

Urutlah si dia
Apabila suami balik dari kerja dalam keadaan penat, pasti seronok kalau ada orang yang mengurutnya. Boleh hilangkan tension. Bahagian yang biasanya best diurut ialah bahu, tapak kaki, kepala dan yang lain-lain tu, fikir-fikirlah sendiri, yer. Dengan ini, suami akan lebih menghargai kewujudan kita sebagai isteri. Lagi satu, rajin-rajinlah mengurut suami, tak tahu boleh belajar jangan sampai dia cari ‘tukang urut’ kat luar… siapa yang rugi.

hehe...untuk suami isteri je ea! jgn bace lau x ckup umor! hehe...tata

0 komen ! anda pula ?:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Followers

Sponsor Post !