~mood : Diploma Elektronik Komunikasi - Politeknik Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah , Shah Alam

Recent Posts

Like This Blog ?

Khamis, 16 Disember 2010

Adik Beradik Buat Seks ?

Dalam berita myMetro ada menyiarkan laporan mengenai perlakuan sumbang mahram dua beradik bawah umur yang melakukan seks. Secara pendapat peribadi aku, walaupun tak mustahil dengan dunia akhir zaman dan macam2 perkara boleh berlaku, hati aku tetap mengatakan itu bukan adik-beradik. Tapi mengenai perlakuan pasangan kanak2 laki & perempuan tersebut (ada klip video) menunjukkan keruntuhan moral yang kian serius di masa kini. Terpulang kepada kita bagaimana nak mengatasi masalah tersebut. Adakah kita redha sebab tak berlaku pada anak2 & saudara mara kita? Atau sekadar melepaskan geram dengan mengutuk. Apa tindakan kerajaan? Dan lebih penting lagi, apa usaha ibu-bapa terhadap anak masing2. Sama2 fikirkan.


BUTTERWORTH: Penyebaran rakaman aksi seks sepasang kanak-kanak yang didakwa adik-beradik melalui telefon bimbit menggemparkan penduduk sekitar bandar ini serta mencetuskan kebimbangan mengenai semakin parah keruntuhan moral masyarakat negara ini.

Ini kerana usia pasangan terbabit masih terlalu muda. Budak lelaki terbabit dipercayai berusia antara 11 dan 12 tahun manakala pasangan perempuan antara 13 dan 14 tahun.
Aksi berahi mereka dirakam dari pelbagai sudut dipercayai dalam bilik hotel atau motel oleh pihak ketiga berdasarkan katil dan keadaan sekitar.


Kakitangan swasta dikenali sebagai Azman, 25, yang memperoleh video itu melalui bluetooth daripada rakannya, berkata dia terkejut sebaik melihat aksi pasangan terbabit kerana mereka terlalu muda dan dipercayai masih bersekolah.


“Budak lelaki itu seperti murid tahun lima atau enam manakala remaja perempuan mungkin dalam tingkatan satu atau dua. Kemungkinan mereka adik-beradik kerana fizikal remaja lelaki lebih kecil berbanding pasangannya.


“Saya menggeleng kepala sebaik melihat aksi mereka yang tidak ubah seperti orang dewasa. Bayangkan apa akan jadi kepada mereka pada masa depan dan bagaimana penerimaan ibu bapa mereka jika mengetahui perkara ini,” katanya, semalam.


Menurutnya, tindakan pasangan kanak-kanak itu menggambarkan keadaan moral masyarakat yang semakin merosot dan keadaan ini yang menyumbang peningkatan kes pembuangan bayi hasil hubungan luar nikah.


“Jika murid sekolah rendah sudah pandai beraksi lucah dan dirakam pihak lain, bagaimana orang dewasa.


“Apa akan jadi kepada moral masyarakat beberapa tahun akan datang jika gejala penyebaran aksi seks melalui telefon bimbit semakin berleluasa,” katanya.


Justeru, dia berharap pihak berkuasa segera melakukan sesuatu sebelum gejala penyebaran aksi seks melalui telefon bimbit menjadi ‘wabak’ yang sukar dikawal.

3 komen ! anda pula ?:

Tanpa Nama berkata...

bodoh la azman tu... nmpk sgt dye ske lyan blue... lol

~Arif~Asyraf~ berkata...

HAHA , ye kowt ..

Tanpa Nama berkata...

Ya lah nampak sangat dia ni kaki seks lepas tu kecoh pula hal orang..taubat taubat....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Followers

Sponsor Post !