Recent Posts

Like This Blog ?

Isnin, 13 Disember 2010

Lagi Penipuan Syarikat Jualan Langsung


Boleh di katakan kes2 penipuan begini selalu keluar di media massa samada berita di televisyen ataupun akhbar2 harian tempatan. Kenapakah masih ada yang terkena dengan taktik2 sebegini? Malah kes2 seperti peraduan Gores & Menang juga di dalangi sindiket2 tertentu dan semakin menjadi2 walaupun mangsa2 penipuan sudah ramai yang tampil membuat pendedahan. Mungkin kerana hanya satu sebab sahaja. Hanya nampak keuntungan cara mudah dan singkat. Dalam erti kata lain TAMAK. Boleh di gunakah ayat tersebut? Terpulang pada individu kan?


KUALA LUMPUR - Labur RM30,000 dapat RM60,000.Ghairah mendengar keuntungan tersebut, seorang peniaga mendakwa akhirnya menjadi mangsa penipuan sebuah syarikat jualan langsung dan kini terpaksa menanggung hutang kira-kira RM300,000.
Kes pertama: Sani (bukan nama sebenar), 23, mendakwa, pulangan lumayan selain keinginan hidup mewah menyebabkan ahli keluarganya sanggup membuat pinjaman bank untuk menyertai syarikat tersebut.
"Sudahnya saya dan ahli keluarga yang menyertai syarikat terbabit terpaksa bergolok bergadai apabila syarikat tersebut gagal menunaikan janji membayar balik wang yang dilaburkan.
"Lebih teruk lagi, hubungan saya dengan ahli keluarga semakin renggang kerana saya yang menarik mereka menyertai syarikat tersebut," katanya pada sidang akhbar di Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM) di sini semalam.
Dakwa Sani, syarikat itu masih lagi beroperasi dan giat menjalankan kegiatan penipuan mereka menggunakan nama syarikat lain tetapi masih mengekalkan modus operandi yang sama.

sumber : Kosmo

0 komen ! anda pula ?:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Followers

Sponsor Post !