~mood : Diploma Elektronik Komunikasi - Politeknik Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah , Shah Alam

Recent Posts

Like This Blog ?

Sabtu, 28 Mei 2011

Cara Membuat Aroma Untuk Rumah Burung Walit

Hehe , aku ngah bosan , juz cari posting yang dapat tinggikan trafik ... hehe ...

Jangan terpedaya dengan aroma walet yang dijual itu , 
Jikalau anda nak buat aroma walet ada 2 kaedah:

KAEDAH 1


Ambil najis burung walet kemudian rendamkan selama 1 minggu – 2 minggu supaya berbau tengit dan hamis.  Kemudian tapis dan semburkan sekitar dalaman rumah burung walet. Jangan terkena pada papan sirip(plank).  Kalau nak betul2 kaw campurkan dengan minyak ikan.   3:1 

Selamat mencuba. Ini perlu untuk rumah walet yang baru..

KAEDAH 2


Ambil sarang burung yang hancur…kenapa hancur? Sebab yang tak hancur kita jual lar…
Rendam sarang hancur yang dikisar itu dalam air bersih selama 14 hari,  Lepas itu spray pada papan sirip rumah burung.

Selamat mencuba..

2 komen ! anda pula ?:

Tanpa Nama berkata...

salam boh...ambe nk tnye sket ning,deme paka racun mdpe nk hambak serange2 hok kaca sarang burung or,contoh mcm cicok arh...buleh dop deme share siket2 ilmu hok deme ade tu k ambe

~Arif~Asyraf~ berkata...

banyak sangat ke cicak tuh ? lagipun saya xde masalah tentang serangga nih , sumenye ok , biawak pun xder .. alhamdulillah ..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Followers

Sponsor Post !