~mood : Diploma Elektronik Komunikasi - Politeknik Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah , Shah Alam

Recent Posts

Like This Blog ?

Isnin, 14 Mac 2011

Gadis Melayu Seksi : Apa Kata Hati Mereka???

Assalamualaikum dan salam satu blogger. Apa buat hari cuti hujung minggu nie? Beriadah? Bersosial? Bercuti? Berkelah? Menonton? Berblogwalking? Berdating? Ape pun yang anda buat, pakaian apa yang korang pakai tuh? Kalau orang tengok leh naik nafsu tak? Tapi bila cakap macam tu ade pulak suara perempuan yang nak tutup dosa yang dilakukan tu. "Ala...kalau pakai ape pun orang gatal tengok naik jugak nafsunya."aduhh....menjawab!Tapi, pasal dosa korang pikir tak? Korang jangan lupa kita orang Islam. Dan pemakaian tuh wajib tutup aurat. Bukan sebab orang pandang atau mak bapak korang tak kesah, tapi Allah sentiasa melihat, Malaikat sentiasa mencatit, dosa dan pahala sentiasa dihitung. Ade korang kesah ke dengan suma tuh? Tak kan. Sebab tu la kalau pegi jea memana konon banyak jea boleh tengok org free hair, pakai short, baju...mak aiii....tunduk skit da nampak lurah. Tapi cuba tanya kat diorg....Islam kan?.....Mau jea kene maki balik. Macam tu la situasi kesesatan zaman sekarang nie. Aku rasa lebih dari separuh yang tak bertudung padahal mak bapak dah bagi pendidikan agama yang cukup. Mak bapak tak ajar? Jadi tu dah jadi tanggungjawab sendiri. Jangan nak salahkan orang lain. Tapi masalahnya, makin berpelajaran makin kurang ilmu agama. 

Cuba la pegi tengok kat mana-mana IPTA atau IPTS atau mana-mana pusat pengajian. Nak dapat majoriti yang bertudung cukup susah. Kat UIA?? Dalam mungkin, tapi abgteror penah jugak kenal budak UIA nie kat dalam club, Modesto's masa zaman dl....berskirt pendek, minum arak, menari tak kira jantan betina. So, mana lagi nak cari orang yang mengetahui hukum agama? Bukan tau jea ok....sebab memang ramai yang tau tapi tak mengamalkannya. Tak sampai seru katanya. Hmmm....seru camne yang korang nak?....korang tau ajal korang umo berapa? So, memang takde yea istilah sampai seru sebab kalau dari agama lain sampai seru nak memeluk agama Islam tuh memang boleh guna sangat-sangat. Tapi lahir-lahir dah Islam, kecik-kecik pegi ngaji, sekolah sentiasa jea ade pendidikan agama sampai ke Universiti, tapi diamalkan ke ehh?....
 
Cuba la kalau ade plak saman ekor sape tak pakai tudung. Takan sampai nak kene buat camtuh. Mau beratur panjang orang bayar sama. Tapi kat akhirat nanti takan nak beratur panjang gak nak kene bakar rambut yang dibangga-banggakan tu?....Bukan ape. Masalah dari segi penguatkuasaan la semua nie. Takde pihak nak ambil bab. So, takde sape peduli nak pakai tudung ke tak...."Ada aku kesah"....katanya....Pastu ade pulak yang cakap. Tak pakai tudung jea la, tapi manede pakai seksi-seksi. Aduh....korang paham tak tujuan sebenar bertudung.....nak tutup aurat, nak tutup dada korang. Memang la ade yang pakai tudung tayang dada, Itu da lain dosa dia buat. Kira masuk akaun lain la. 

Sepatutnya bende yang kritikal macam nie la kerajaan patut campur tangan. Erk.....nak campo ke kalau sendiri pun...erk....mampus aku! Takan ketam nak ajar anak jalan lurus plak....adeh. So, kerajaan takan masuk campur la nampak gayanya dalam hal nie. Tahniah anda-anda yang tak bertudung and seksi tuh. Tapi itu dunia yea tuan-tuan dan puan-puan. Kat akhirat takde yang terlepas. Jangan sampai ade plak yang tak percaya akan hadirnya hari kiamat. Murtad nanti.....dah jadik satu hal lain plak....aduhhh!!!....Memang takan selesai la masalah nie. Assalamualaikum!!!!............
 
sumber : AbgTeror

13 komen ! anda pula ?:

nur zalfa afra berkata...

waalaikumsalam,
uitt,cik, klu ye pon nk tegur org,suh pki bju elok2,,tak payah la letak pic *sksi* tuh, buat dose jer,,
nk suh org x bt dose,tp dpt kt diri sndri,
haha...just a comment,,,

~Arif~Asyraf~ berkata...

iyee...kdg2 lau ltak pic elok, dy xtrase... tp sory la, ni copy kat blog org.. tgok ade sumber kt bwah tu..

y-A-n-A berkata...

memang ramai macam tu.. tak yah tengok jaoh, tengok keliling jek mesti ada..

Siti Nur Fatimah Mohamad Ali berkata...

apa nk jadi daaaaaaa

~Arif~Asyraf~ berkata...

Ape nak jadi... Dunia Dah Akhir Zaman... :(

bubblesha berkata...

Sukong2 , :D

★ aIsyaH ★ berkata...

ish3...wat malu bangsa jew...
kn3..~

soffea berkata...

melayu sekarang dah macam2.. sume nak jadi macam barat. islam hanya pada keturuan sahaja.. nauzubillah~

~Arif~Asyraf~ berkata...

yup, kan salah satu tanda akhir zaman ialah tinggal islam hanya pada nama... :(

NSJ3108 berkata...

salam..sy setuju..kdg2 kiri kanan kita je benda2 mcm ni jadi, tp nak tegur pun susah..tp klw keluarga sendiri rasenya x salah kot tegur kan2..

~Arif~Asyraf~ berkata...

yup...btol2,,, lgpun ni pengaruh barat gk.. dy nk rosakkan orang Islam..

jahajahatable berkata...

wah wah

Tanpa Nama berkata...

askm sedara. niat sedara mmg baik. nk mnyedarkn org rmai tp x payahla nk tarok gmbr x snonoh skalipun copy ngan org laen. apa slhnye delete gmbr 2.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Followers

Sponsor Post !