Recent Posts

Like This Blog ?

Jumaat, 29 April 2011

Kita Tidak Mampu Memilih Rupa Bentuk Kita :)


Lelaki atau perempuan, berhidung mancung ataupon pesek .. berkulit cerah ataupon gelap,
itulah ciptaan ALLAH buat kita .Kite sendiri tidk berkuasa penuh pd tubuh bdn kite . kdg2,byk perkare yg tidk kite inginkn ttp ade pada diri kite .

Ada orang cuba menukar jantina kerana tidak berpuas hati dengan jantina mereka. Ada org menggunakan pelbagai ubatan bagi memutihkan kulit mereka. Ada yang melakukn pembedahan kerana mereka tidak puas hati dengan bentuk mata dan hidung mereka. Ada juga org melakukan pembedahan berulang kali apabila usia semakin tua bagi membaiki kedut-kedut yang muncul pd kulit .

Walaupun usaha dilakukn, mengubah rupa bentuk asal tidak kekal , malah mengundang bahaya . Kita tidak dapat menambah tangan yang sudah ada ataupun menambah lagi mata supaya menjadi empat . Kita tidak akan mampu melawan tua . Mahu ataupon tidak , hmpir semua org mesti melalui tempoh tua sebelum meninngal dunia .

Dlm surah AL-QASAS , ayt 68 Allh sendiri bagitau kita die menjadikan apa yg dia inginkan dan menentukn pilihan sendiri . Semua makhluk ciptaan Allah tidak mampu memilih bentuk kejadian merek.


Apabila kita sendiri tidak mampu memilih perkara yang ada pada diri kita sendiri , tentu ada kuasa yang mencipta dan menentukn rupa bentuk kita . Dialah yg membentuk rupa kita semasa kecil, die juga yang membentuk rupa kite selepas kita dewasa. Kuasa itu adalah TUHAN kita iaitu ALLAH yang mencipta manusia dan seluruh alam ini ..

sumber : Adik Fyqa

0 komen ! anda pula ?:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Followers

Sponsor Post !